jestempieknabo.pl

Blog tematyczny o modzie, urodzie i lifestyle'u.

Zdrowie

Dieta w trądziku różowatym

Dieta w trądziku różowatym

Trądzik różowaty to problem wielu ludzi. Dotyka zarówno młodzież, jak i osoby dorosłe, a nawet kobiety w okresie przekwitania. Niestety jego pojawienie się na twarzy jest bardzo nieestetyczne i powoduje u ludzi niższe poczucie własnej wartości, a nawet wstyd przed innymi. Lekarze są zgodni. Problem ten można częściowo zlikwidować poprzez stosowanie odpowiedniej diety, która wspomaga skórę w walce z niedoskonałościami. Co więc można jeść, a czego warto zdecydowanie unikać? W naszym artykule poznasz sekret pięknej i zdrowej skóry.

Trądzik różowaty a dieta

Dieta to ważny element wspomagający proces leczenia trądziku różowatego. Obok preparatów farmakologicznych warto zadbać o odpowiednie odżywianie. Chcąc uzyskać optymalne efekty, warto zrezygnować z węglowodanów i tłuszczów. Powinniśmy dostarczyć organizmowi wszystko to co najcenniejsze. Zadbajmy więc o spożywanie produktów bogatych w składniki mineralne i witaminy, a w szczególności te o właściwościach antyoksydacyjnych. Nasze posiłki powinny zawierać dużo witaminy A, C oraz E. Zadbajmy też o wysoką dawkę beta-karotenu, cynku oraz selenu. Wszystko to łagodzi objawy trądziku różowatego oraz od wewnątrz wspiera skórę w walce o piękny wygląd.

Co jeść, gdy ma się trądzik różowaty?

W swojej diecie zadbaj o produkty działające przeciwzapalnie i łagodząco na skórę. Stawiaj więc na dużą dawkę owoców i warzyw. Te naturalne produkty wspaniale zadbają o kondycję nie tylko twojej skóry, ale także włosów i paznokci. Do codziennych dań postaraj się włączyć cytrusy takie jak pomarańczę, cytrynę, a także morele, brzoskwinie lub śliwki. Wśród warzyw szczególną uwagę zwróć na rośliny strączkowe, kapustę, szpinak, jarmuż, dynię, paprykę czerwoną, brokuły czy marchewkę.To jednak nie wszystko. W diecie nie powinno zabraknąć także zdrowych tłuszczy, które znajdziesz między innymi w orzechach, olejach roślinnych, oliwie z oliwek, pestkach dyni lub słonecznika. Dużo dostarczają ich także ryby, wśród których szczególnie warto zwrócić uwagę na makrelę, tuńczyka, łososia czy śledzia.

Nie zapomnij o dostarczaniu organizmowi błonnika pokarmowego. Znajdziesz go w produktach zbożowych pełnoziarnistych takich jak ciemne makarony, kasza gryczana lub pęczak, brązowy ryż, lub płatki owsiane.

Czego nie jeść, gdy ma się trądzik różowaty?

Teraz przyszedł czas na mniej przyjemną część artykułu, czyli kwestia tego, co warto wyeliminować z diety, aby poprawić stan swojej skóry. To co dla wielu będzie dużym zaskoczeniem to konieczność rezygnacji z czarnej herbaty, naturalnej kawy oraz napojów alkoholowych. Nie należy stosować także ostrych przypraw takich jak chili, tabasco czy pieprz cayenne. W diecie działającej pozytywnie na stan skóry nie powinny znaleźć się słodycze, słodkie napoje gazowane, słone produkty czy dania typu instant.

Nabiał a trądzik

Nabiał towarzyszy nam od najmłodszych lat. Do tej pory wszyscy widzieli w nim jedynie pozytywne aspekty takie jak walka z osteoporozą i prawidłowy rozwój układu ruchu. Okazuje się jednak, że niekoniecznie dobrze wpływa na stan skóry. Powoduje on zwiększenie produkcji łoju. Niektóre produkty mleczne, które zawierają na przykład białko serwatkowe, przyczyniają się także do rozwoju trądziku.

A Ty wiesz już co jeść, aby odpowiednio zadbać o swoją skórę i znów poczuć się pięknie?

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.